Eesmärkidest ja nende täitmisest

Mõtlesin tagasi vaadata oma 1. septembri postitusele ja teha update, et kuidas mul nende eesmärkide täitmisega siis läinud on.

Mul on selleks “õppeaastaks” hoopis ägedamad plaanid, mis loodetavasti toidavad ka hinge ja vaimu. Minu väike (realistlik) list soovidest, mida tahan sellel sügisel/talvel täita:

  • toiduinstaga tegeleda ja sisu toota, taimetoitu promoda
  • minna kulmukoolitusele
  • teha kolm korda nädalas trenni (hetkel on välja tulnud!)
  • minna erialasele konverentsile
  • rohkem kasse kallistada
  • reisida
  • blogida
  • raamatuid lugeda


Kuna ma olen muidu päris laisk inimene, siis hästi mõnus on tõdeda, et ma olen tõesti enda elu muutnud. Varem olen koguaeg kooli tähtaegade pärast pinges ja kunagi päriselt oma vaba aega nautida ei saanud. Nüüd, kui mul enam kooli pole, siis olen saanud täiesti süümekateta teha õhtuti just neid asju, mis mulle väga meeldivad, ilma, et ükski kohustus kuklasse hingaks. Ja see sügis on ka tõenäoliselt esimene üle pika aja, kus mul ei ole sügismasendust – vastupidi, see pime aeg ja külma õhu lõhn tunduvad nii mõnusad, saab palju-palju küünlaid põletada ja tulukeste valgel istuda. Siinkohal mainiks ära, et Tahmamari saatis mulle proovimiseks oma õuna-kaneeli lõhnaküünla (kaanefotol), ja see on ülimõnus! Mulle nii meeldivad igasugused Eestis tehtud lõhnaküünlad ja eriti äge on, et need küünlad on blogija Merje oma enda kätega valmistanud. Soovitan soojalt! 🙂

Tulles nüüd konkreetselt eesmärkide juurde tagasi, siis olen saanud palju keskenduda oma toiduinstale ja hetkel mul on seal juba üle 700 jälgija, mis on minu jaoks niiii äge, sest mu enda eesmärk oli aasta lõpuks 600 saada. Siin muidugi mängis ka rolli see, et ma jagasin mingil hetkel oma instat FB-s vegantoidu grupis, tänu millele paljud taimetoiduhuvilised tee minu instani leidsidki. Siis on mul veel kirjas punktid et blogida ja rohkem kasse kallistada, check ja check.

Üks minu eesmärkidest oli reisida, ja selle soovi ma olen kogu täiega täitnud. Kuna ma pole oma elu jooksul eriline reisija olnud, siis on minu jaoks suht suur saavutus, et see sügis on mul neli korda välismaale asja. Näiteks septembri keskel käisime töökaaslastega Soomes Linnanmäki lõbustuspargis, mis oli ülivahva. Lõbustuspark iseenesest on juba kindla peale minek, aga kolleegidega oli eriti äge. Nädal hiljem lendasin Türki puhkama. See on nüüd see teema, millel ma vist pigem pikemalt ei peatuks, sest ma jäin seal haigeks ja ei saanud reisi täielikult nautida, millest on mega kahju. Isegi pruuniks ei saanud, sest ma olin liiga ettevaatlik ja kasutasin SPF30. 😀 Aga õnneks oli mul võimalus see kuu minipuhkus teha ja oma ema Rootsi kruiisile viia. Ja juba nädal pärast kruiisi sõidan ma nädalaks Pariisi, kus esimene osa reisist on erialane konverents ja siis ootab juba pikk nädalavahetus sõbrannaga. Ehk siis erialane konverents – check, reis – neli korda check. Ei jõua ära oodata, et Ladurée makroone proovida ja oma silmaga Eiffelit näha!

3 korda nädalas trenni on enam-vähem välja tulnud, enamasti jõuan nädalasse kaks jõutrenni mahutada ja siis vähemalt ühe korra pikemalt jalutamas käia. Hmm, mis veel.. Käisin see kuu 2 seanssi analüütilise psühhoterapeudi vastuvõtul ja see oli väga hea kogemus – pärast neid seansse olen ennast eriti imeliselt tundnud. Ega mul otseselt midagi “viga” polnudki, aga mõnikord on tervislik otsida natuke kõrvalist abi ja nõu. Nii et kui sa seda loed, ja mõtled, et sul on ka raskem hetk elus, siis ära karda abi otsida!

Mõned asjad, mis on veel endiselt vaja ära teha on rohkem raamatuid lugeda ja kulmukoolitusele ennast kirja panna. Küll jõuab! Loodan, et teil on ka sama mõnus sügis olnud. Ärge unustage D-vitamiini võtta ja tegeleda asjadega, mis teid rõõmsaks teevad. Minule näiteks pakub erilist rõõmu meigiga möllamine ja nii ma olengi igal võimalusel omale erinevaid meike teha proovinud, see on niiiii inspireeriv ja põnev!

Lihtsad ja soodsad taimsed toidud

Sain toiduinstasse vahva ettepaneku, et jagaksin lihtsaid ja soodsaid taimseid retsepte. Miks mitte! Need on esimesed toidud/retseptid, mis hetkel pähe tulid, aga idee on minu arust nii hea, et kindlasti teen tulevikus taolisi postitusi veel.

Esiteks, soovitan oma toidus kasutada palju ube ja kikerherneid. Need on väga toitvad ja soodsad, kindlasti ei tasu karta purgiube ja -herneid. Üks hästi hea lihtne toit, mida ma üks vahe päris palju sõin, on riis ubade ja šampinjonidega.

India pähkli kaste
Asi, mida minu kapist alati leiab, on india pähklid. Rimist saab neid päris tihti soodukaga, sealt ma neid varungi. Nendest saab valmistada imemaitsvat sooja või külma kastet.
Mina ise olen baasiks võtnud selle Sandra Vungi retsepti, aja jooksul on juba tekkinud tunnetus, ja ise enam retsepti ei jälgi. Kusjuures tavaliselt valan india pähklitele keeva vee peale ja lasen max 15min liguneda #kannatamatu. India pähklitest veel soodsam on aga kasutada päevalilleseemneid, retsept taaskord Sandra Vungilt.

Röstitud kikerherned
Kas oled kunagi proovinud kikerherneid röstida? Need on niiii head ja krõmpsud! Kikerherned on jällegi miski, mida ma Rimist soodukaga suuremas koguses koju varun. Saab tuunida erinevate maitseainetega, minu praegused lemmikud on nt karriga.


Seenekaste
Sibul, seened (nt šampinjonid, suveperioodil kukeseened) pannil praadida ja lisada taimset koort + vett/taimepiima ja soolt-pipart. Imeline kartulite või tatraga. Kukeseenekastme retsepti leiad siit, kukekad võib vabalt asendada šampinjonidega.


Köögiviljakarri
Vaja läheb: meelepärased köögiviljad, kookospiim (võib olla kas rasvane või lahjem), maitseained. Taaskord on see asi, mida mina teen täiesti tunde järgi, kuna mööda panna on suhteliselt raske. 😀 Seekord tegin näiteks nii:
2 sibulat 1 porgand ja 1 tšilli tükeldatuna oliivõliga pannile, praadisin natuke, seejärel lisasin 45g sojakastet ja praadisin natuke veel, lisasin kikerherned ja 2 purustatud küüslauguküünt, praadisin veel natuke, lisasin maitseainetest vürtsköömneid, paprikapulbrit, natuke kaneeli, riivisin värsket ingverit ning valasin peale täisrasvase kookospiima. Kindlasti tasub maitsta ja vajadusel maitseaineid juurde lisada, et saaks ideaalne!


Hernejahust omlett
Hernejahu maksab poes alla euro ja seda jätkub väga kauaks. Mina teen nii: segan silma järgi hernejahu natukese veega, et ta oleks selline hapukoorepaksune. Lisan hakitud sibula ja köögiviljad ning maitseained. Praen pannil õliga. Tainas on küll toorelt maitstes hästi mõru ja võib ära ehmatada, aga luban, et see maitse kaob kuumutades. Minu omlett näeb ikka suht jube välja, aga päris ilma pildita oleks ka niru olnud. 😀
Kes tahab retsepti järgi teha, siis Sandra Vungi aitab taas hädast välja.


Kaerahelbeküpsised
Retsepti leiad näiteks siit. Mina ise teen tavaliselt tunde järgi, segan lihtsalt tavalised kaerahelbed, banaani kokku ja lisan kas šokolaadi või pähkleid (või mõlemat).


Banaanijäätis
Banaanijäts on täielik lifechanger! Alati, kui mul kodus on juba ülitäpilised banaanid, siis lõikan need tükkideks ja panen portsjonitena sügavkülma. Ja siis, kui tuleb banaanijäätise isu, siis võtan külmutatud banaanid, hoian 15min väljas ja lasen saumiksri ja lisanditega jäätiseks. Eriliselt hea tuleb pähklivõiga, mõnikord lisan ka taimepiima, aga saab täiesti edukalt ka ilma hakkama.

Seekord said siis sellised retseptid, loodan et said uusi ideid, kuidas lihtsalt ja soodsalt taimetoite oma igapäevaellu sisse tuua. 🙂